diumenge, 5 de gener del 2014

BONS REIS MAGS PER A TOTS

VOLGUTS REIS MAGS
Almudena Grandes
Han escrit vostés ja la carta als Reis? Em referisc als Mags d’Orient, l’única monarquia de què em declare súbdita incondicional i la legitimitat del qual no discutisc. Jo vull eixos Reis, crec en ells, però enguany no acabe de decidir-me. En estos temps, desitjar s’ha convertit en un passatemps perillós. Les Olimpíades, EuroEurovegas, la unió bancària, el control del dèficit, la rebaixa en la factura de la llum, la creació d’ocupació... Les il·lusions del govern s’assemblen a un manoll de globus de colors que s’han anat escapant per a perdre’s en el cel, l’un darrere de l’altre. Els espanyols som com eixos xiquets a qui els seus pares els han promés u, i quan ja quasi poden tocar-lo, estirar el cordell entre els dits, se’ls queden mirant i diuen, però, ben pensat... per a què vols tu un globus? No plores, no sigues panoli, que et vaig a comprar un regal millor, ai, quin dimoni de xiquet...! De la mateixa manera, per als governs del Partit Popular, cada fracàs es convertix en el llindar d’un futur èxit, que al seu torn fracassa per a prometre un èxit major, que torna a fracassar però no, perquè és culpa la nostra no haver-nos assabentat de que és un triomf emmascarat, i així successivament. Total, que no sé què demanar. Una llanterna potent, a veure si veig jo també la llum al final del túnel? Un manual d’intel·ligència emocional, per a esmenar les possibles deficiències que m’impedixen escoltar amb serenitat els discursos de Montoro? Una “lobotomía”, per a acabar abans? I si no, Gaspar, tu que sempre has sigut el meu favorit... No podries portar-me una revolució, encara que siga una xicoteta?
Però esta nit em sent xiquet. Sí, amb els meus 65 anys i em sent xiquet. Amb les meues il·lusions, amb els meus desitjos incomplits i amb les meues esperances que alguna vegada es van a complir. Desitjos que potser no són per a mi. Esperances que són per als més pròxims i desitjos per als més llunyans. Vull que tots tinguem els nostres Reis Mags. Que siguem xiquets, que el món siga dels xiquets i per als xiquets. Nit màgica, utopia. Que tinguen un món que siga més feliç. Gràcies Reis Mags!. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites