dimarts, 11 de desembre del 2012

LLENTIES

Ma mare mai ens va fer llenties a casa. Crec que alguna vegada em va dir que no les feia perquè ja havia menjat suficients per a tota la vida durant la guerra civil. Després en el col·legi sí que les vaig menjar, però insulses. Llavors m’he dit: és el moment, com continuem amb el fred, em vaig posar mà a l’obra i et propose una altra de les meues receptes per a combatre'l. Em van eixir molt bones. 
Nom: LLENTIES
Racions:
4/5 Persones
INGREDIENTS
QUANTITAT
INGREDIENTS
QUANTITAT
INGREDIENTS
350 gr
Llenties
1
Tomaca
8 trossets
De costelleta
5 pessics
Sal
8 trossets
Cansalà magreta
Un poc de Pemintaroig
8 talladetes
xoriç
3
Boletes de pebre negre
Pernil a tacos xicotets
2 fulles
De llorer
2
Ossos de vedella
1 ½ litre
D’aigua
1
Ceba
Oli
D’oliva
1
Pebrot verd
1
Carlota
3
Alls
1
creïlla
ELABORACIÓ
1
La nit anterior posar les llenties a remulla en aigua freda.
2
Posar a bullir,els ossos de vedella amb l’aigua, el llorer i el pebre negre. Als 45 minuts traure els ossos, el pebre i el llorer i posar les llenties.
3
Tallar la creïlla a tacos i afegir al perol. També afegir la carlota a llesques.
4
Triturar la ceba, els alls, el pebrot verd i la tomaca. Sofregir . Afegir la cansalada, la costelleta, el xoric, el pernil i per últim una miqueta de pemintaroig, dos voltetes i al perol. Al s 15 minuts d’haver posat les llenties.
5
15 minuts després. Tasta si ja estan ben cuites les llenties i si estan bé de sal. Rectifica
6
Supose que no falta res. Les quantitats són aproximades. Bon Profit!
OBSERVACIONS
1
Prestar atenció a l’hora de ficar la sal, jo pose un pessic per persona, convé que ho tastes si està al gust o has d’afegir-ne.
2

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites