dimarts, 13 de juliol del 2010

M'HO PENSE? POLACOS!

Ha transcorregut molt, molt de temps, potser massa, des que es va aprovar l’Estatut de Catalunya per les Corts Catalanes, Corts Espanyoles i pel poble català en referèndum. Ni em crec, ni sóc un expert però vull donar la meua opinió equivocada o no sobre el tema. Sincerament crec que el poble català té tota la raó per a sentir-se menyspreat per una minoria, una minoria que no creu en les diferències, una minoria que continuen pensant que Espanya és "una, gran i lliure". Esta minoria ha guanyat el pols davant del Tribunal Constitucional, que no ha tingut en compte que Espanya no és Una, hi ha pluralisme, diversitat, llengües, història, tradicions, costums. Gran, perquè  ho serà si accepta a tots amb les seues diferències i Lliure ho serà si ens deixa ser lliures i poder triar. No permeten que cada un trie la seua forma de conviure, de respecte, pareix que disfruten humiliant. Què més han de demostrar els catalans perquè se’ls respecte?. Ahir van eixir al carrer massivament, em va cridar l’atenció la declaració d’un jove: "Jo creia que podíem conviure tots, però he comprovat que no ens deixen, ara demane la independència". Açò ens ha de fer reflexionar i assumir que un poble té la possibilitat de triar de forma pacífica i democràtica el seu futur. Respecte!.

D’altra banda tinc un dubte que em pareix raonable: Els catalans van votar a favor de l’Estatut que va eixir del Parlament. Si ara l’Estatut s’ha vist retallat pel Tribunal Constitucional, no és el mateix que ells van votar, després haurien de tornar a votar. O no?.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites