divendres, 8 de gener del 2010

EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA

Aquest tema porta ja uns anys, tots els dies sent notícia. Ni claudiquen, ni tiren la tovallola, ni s'acovardisquen. Xe, són constants de deveres. Vagues, manifestacions, objeccions, en anglés. Però per fi! hui s'han atrevit a dir el que jo volia sentir, i mira que és fàcil: "Quan nosaltres governem llevarem aquesta assignatura" (PP). Clar que si! ja era hora que foren valents i clars i deixar-se de històries. Però no vos pareu ací, continueu, també llevarem la Llei d'Educació, el divorç, l'avort, la llei d'igualtat, la Llei de dependència, les Autonomies, la Llei d'estrangeria (tots fora), posaríem "el despido libre"... Per que no diguen que estic tot en contra, doncs no, jo li posaria al senyor Aznar una "medalla al mérito militar" per llevar el servei militar obligatori. Vos imagineu que això ho haguera fet el PSOE?. A propòsit!, l'escàndol que a la presó de Picassent per les festes de Nadal vam fer estriper(no se si està ben escrit), a mi tampoc em sembla be. El que realment em sembla mal, per hipòcrites, són tots els periodistes de la meua edat que comenten la notícia i escandalitzen a la gent, què no recorden quan en la mili del "ejército católico franquista español" el dia de la Patrona els actes principals eren la missa i el streptease?. Jo si que ho recorde i aleshores per mi si que va ser un escàndol. Potser no es comparable, però m'ha eixit així. I respecte a la fotografia apareguda al Mundo de Soraya Sáez de Santamaria, què voleu que vos diga, que es fotografie la xica com vullga! Sempre hi han puritans i integristes que tot ho veuen mal.


No sé si hui estic un poc renegó, però vaig a continuar amb el tema L' EDUCACIÓ PER A LA CIUDATANIA, intentant fer una explicació breu.

1r. En tots el Països de la unió Europea es dona aquesta assignatura excepte: Dinamarca, Holanda, Malta i Hungria.

2n. Continguts de l'assignatura:

I. Continguts comuns: Encaminats a desenvolupar habilitats de debat i argumentació dels alumnes.

II. Relacions personals: Relacions humanes. Igualtat de drets i refús de la discriminació i foment de la solidaritat.

III. Drets humans: Drets i deures dels ciutadans.

IV. Democràcia: Comprendre com funcionen els estats democràtics, particularment el model espanyol.

V. Món global: Aborda les desigualtats dels països, lluita contra la pobresa, conflictes al món, organismes internacionals.

Vaig a fer el comentari sense entrar en massa detall, perquè hi ha molta gent que està en contra i no volen dir els motius reals, manipulant a la gent de bona fe que per motius religiosos han arribat a objectar amb el perjudici que poden causar als estudis i educació als seus fills.

Els diré una raó molt simple: La FERE, és la Federació Espanyola de Religiosos, són els que realment tenen gairebé tots els col·legis, va arribar a pactar la Llei d'Educació amb el govern. Posteriorment, açò jo ho puc confirmar perquè he vist el document, envien un escrit a la ministra per preguntar-li sobre els continguts de l'assignatura d'educació per la ciutadania, a la qual cosa contesta el ministeri: Vosté tenen un ideari, adapten l'assignatura al seu ideari. La resposta és breu i fàcil de comprendre. A més tens la llibertat de triar els teus llibres de text. He aclarit alguna cosa?.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites