dijous, 19 de novembre del 2009

MANIFESTACIÓ A MADRIT

El dimarts d’esta setmana, si no recorde malament, es va fer un ban per tota la població que més o menys deia així (és difícil sempre entendre bé el que es diu): Que el dissabte hi havia una manifestació  en defensa de l’agricultura. L’ajuntament posava els autocars. A quells que volgueren utilitzar el dit servici, anaren a apuntar-se per a desplaçar-se a Madrid.
Açò em va sonar un poc rar, perquè em fa la impressió que l’agricultura està transferida a la Generalitat i si no és contra ningú la manifestació, és a dir simplement en favor de l’agricultura perquè se’n van a Madrit?.
I encara que la llibertat d’expressió, manifestació o reunió són drets fonamentals de les persones  i estan protegits per la norma constitucional de l’estat espanyol, art. 20-21, com a veí de Guadassuar no em pareix correcte que l’ajuntament pague els autocars (si és que els paga). Els agricultors tenen els seus sindicats, si és que estan afiliats, o les seues organitzacions agràries per a decidir si volen pagar-los el viatge. En cas contrari l’ajuntament hauria de pagar els desplaçaments de totes les vagues dels treballadors del ram que foren.
Jo vaig ser fa anys a la manifestació d’agricultors a València i encara tinc en la meua retina com un veí de Guadassuar llançava grans pedres contra els vidres de l’edifici del govern civil, i cada vegada que trencava algun, l’algaravia i aplaudiments de molts dels participants. Vaig sentir molta vergonya aliena.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites