divendres, 24 de juliol del 2009

SENTÈNCIA DE TSJ SOBRE ED. CIUTADANIA

Els valencians estem fent el ridícul en molts assumptes per culpa d’alguns dirigents ineptes, especialment aquells que ens situen a la cua en el sistema educatiu. A qui enganyen amb martingales ( que aprenguen anglés els importa un rave, el mateix que els importa el valencià) que només servixen per a buscar l’enfrontament amb el govern de la nació i en este cas amb la majoria dels docents?. Que tinguen paciència i quan puguen legislar, que facen els assajos que vullguen, i canvien les lleis que no els agraden, però no a costa de l’educació, és pagar un preu massa alt.
Levante emv-digital 24-07-09
Educació per a la Ciutadania
EpC no haurà d’impartir-se en anglés
El Tribunal Superior considera que és "confusa, contradictòria i incongruent" la necessitat impartir l’assignatura en anglés i anul·la també la possibilitat d’exercir l’objecció de consciència





NOTÍCIES RELACIONADES La Generalitat recorrerà davant del Tribunal Suprem. Comunitat Valenciana
El STEPV demana la dimissió immediata de Font de Mora. Comunitat Valenciana
Llija la sentència del TSJCV

EFE/LEVANTE-EMV El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha declarat nuls tres articles de l’orde de la Conselleria d’Educació que regula la impartició de l’assignatura d’Educació per a la Ciutadania que havien sigut recorreguts pel sindicat CCOO i l’Advocacia de l’Estat.
Els articles es referixen a l’obligatorietat d’impartir esta assignatura en anglés, a la possibilitat d’aprovar-la per mitjà de la realització d’un treball amb enfocament transversal i a l’opció que els alumnes pogueren acollir-se a l’objecció de consciència de la matèria, segons han informat fonts del TSJCV.
Responsables del sindicat CCOO-PV analitzen en roda de premsa el contingut d’esta sentència, que segons han anunciat a EFE fonts de la Conselleria d’Educació serà recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem.
La Secció Segona de la Sala contenciosa administrativa considera que eixos articles són contraris a dret i, sobre el primer dels recorreguts assenyala en la seua sentència que presenta una motivació "confusa, contradictòria i incongruent" per a argumentar la necessitat que l’assignatura s’impartira en anglés en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.
La Sala, que té encara pendents de resoldre altres tres recursos presentats per sindicats, afig sobre eixe assumpte que la Generalitat ha defés "la imposició" de la impartició d’una assignatura curricular en llengua estrangera per part de la Generalitat quan només pot implantar un Programa Plurilingüe en el sistema educatiu valencià.
Quant a l’anomenada "opció B" que contempla l’Orde en l’article 2, relativa a la realització d’un treball amb un enfocament transversal de, almenys, una periodicitat trimestral sobre els continguts de la matèria, la resolució apunta que els alumnes que s’acolliren a ella aconseguiran els objectius de la matèria però només atenent al tema triat, amb la qual cosa resulta impossible aplicar els criteris d’avaluació legalment previstos.
Així mateix, el fet que siga la família o qui exercix la pàtria potestat o tutela del menor qui trie el text que permeta accedir a cada un dels continguts de la matèria per a després triar d’entre els temes d’eixe text "infringix de forma palmària" allò que s’ha establit per llei que en l’exercici de l’autonomia pedagògica correspon als Òrgans de coordinació didàctica dels Centres Públics adoptar els llibres de text i la resta de materials que hagen d’utilitzar-se en el desenrotllament de les diverses ensenyances.
La nul·litat es recolza també en la doctrina "reiterada" del Tribunal Suprem que desestima la declaració d’objecció de consciència a les assignatures Educació per a la Ciutadania i els drets humans, Educació eticocívica i Filosofia ciutadana formulada i assenyala l’obligació de cursar les assignatures i d’assistir a les corresponents classes.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

contador de visites